lørdag 1. februar 2014

DIY bokbretting

Jeg vet ikke hva jeg skal kalle denne brettingen, men jeg vet at jeg liker resultatet og at jeg syns det er deilig terapi å brette pocketbøker. Har du vanlig energi bretter du den raskt foran tven, og er du en slappfisk slik jeg er så kan man fint brette noen sider nå og da. Jeg syns brettingen på denne ser avansert ut, men den er faktisk veldig enkel.
 
 
 



Her kommer forklaringen:




1. Velg en pocketbok. Fjern permen og alle sider det ikke er tekst på.

2. Ha boken med ryggen mot deg

3. Brett den første siden mot deg slik at den blir halvparten

4. Brett den neste siden i en trekant, brett hjørnet øverst til høyre inn mot bokryggen og så gjør du  det samme med venstre hjørnet.

5. Gjenta punkt 3 og 4 annhver gang ca 100 ganger - vips så er du ferdig!


Bildene er hentet fra min instagramkonto. Ann Merete som har bloggen kreativ-i-tet. har hatt en utfordring på Instagram om å ta tilbake kreativiteten ved å lage noe av noe man allerede har liggende. Dette var mitt bidrag. Hun viser frem mange flott bidrag i bloggen og jeg anbefaler deg å ta en titt.

5 kommentarer:

  1. Hei på deg!!!
    Gu så mye luddig du finner på altså:-) Håper du har en fin helg! Jeg har et par kort jeg må lage... og da tenkte jeg at jeg skulle innom her til deg på bloggen og få litt inspirasjon!!!! :-)
    Klem og God helg :-)

    SvarSlett
  2. Ännu en vikning jag måste testa! Tycker det där är ett perfekt pyssel=))

    Hoppas att du har en skön söndag framför dig//Hannis

    SvarSlett
  3. Denne var tøff. Takk for at du deler :)

    SvarSlett
  4. Kjempefint - du er så kreativ og lager så mye flott! Har forresten prøv å bake dine sabla gode cookies - en glutenfri variant med mandler i stede for hasselnøtter - du milde - SÅ gode!! Det ble mange så nå kan jeg nyte leeeeenge ❥ God Uke fine du ❥

    SvarSlett
  5. Så artig, den var skikkelig dekorativ :-)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen! ♥