mandag 9. desember 2013

Brownies - like enkel som en kakemixpose

Tiden går fort. Om noen skulle bedt meg gjette på hvor lenge jeg har bakt browniesene mine kunne jeg lett ha sagt 5 - 6 år.  Utskriften av oppskriften viser derimot at den har vært en følgesvenn i mer enn 10 år. Den anbefales. Lettvint og godt, og enda bedre dagen derpå. Kan det bli bedre?







 Lettvinte brownies


 
Ingredienser
3 Egg
4dl Sukker
2ts Vaniljesukker
2,5dl Hvetemel
150g Smeltet margarin
5 ss Kakao
Hakkede mandler / nøtter i en mengde som dekker kaka –  ca 70 gram
 
 
Slik gjør du
Egg og sukker røres sammen for hånd. Ha i de øvrige ingrediensene.  Rør lite, og for hånd – det er det som gir den riktige seige konsistensen.
 

Stekes i smurt eller papirkledd liten langpanne. Dryss mandler/nøtter på toppen.

Stekes 20 – 25 min. ved 180°C på nest nederste rille. Følg med og la kaka gjerne være litt ”rå” når du tar den ut.



 
Jeg oppbevarer kaka i kjøleskap i en boks eller i formen med en pose over. Dersom du ønsker å lage den i vanlig langpanne så dobler du oppskriften. Er holdbar i mange dager, og som nevnt, allerbest dagen derpå.




 

 




  Nyt!

1 kommentar:

  1. Nam, nam, den ser supergod ut! Takk for at du deler oppskriften :-)

    Klem

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen! ♥